Mellemtrin og udskoling

Mellemtrin

Mellemtrinnet består af 4., 5. og 6. årgang, der alle har deres base i Klynge 5.

Skoleugen tæller 31 timer. I 2 ud af de 31 timer har alle klasser to lærere. Herudover kan der være særlige indsatser, hvor vejledere, lærere eller pædagoger har ekstra timer tilknyttet en årgang eller en klasse.

Mellemtrinnets klasser undervises i folkeskolens fag, og benytter derfor skolens faglokaler, idrætshal og naturligvis også undervisningssteder udenfor skolens område.

På mellemtrinnet arbejdes der med et særligt fokus på skolens indsatsområder. I praksis betyder det et øget fokus på læseudvikling og et fælles fagligt sprog. I dagligdagen indledes den første time med et læsebånd, der understøtter elevernes læseudvikling.

Udskoling

Udskolingen består af 7., 8. og 9. årgang, der alle har deres base i Klynge 6.

Skoleugen tæller 33 timer. I 2 ud af de 33 timer har alle klasser to lærere. Herudover kan der være særlige indsatser, hvor vejledere, lærere eller pædagoger har ekstra timer tilknyttet en årgang eller en klasse.

Udskolingens klasser undervises i folkeskolens fag, og benytter derfor skolens faglokaler, idrætshal og naturligvis også undervisningssteder udenfor skolens område.

I udskolingen arbejdes der med et særligt fokus på skolens indsatsområder. I praksis betyder det et øget fokus på læseudvikling og et fælles fagligt sprog.